Projektas „Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“

Projektas

„Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“

 


 

Kūrybiškumui ribų nėra, mūsų mintys irgi spalvotos!!!

       Sofijos Kovalevskajos progimnazijoje balandžio mėnesį pasibaigė projektas “Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje”, bet Mokytojų klubo dalyvių širdyse tęsiasi. Mes ieškome, mokomės, bandome, bendradarbiaujame ir kuriame. Visi susitikimai buvo kupini kūrybiškumo, džiaugsmo ir juoko. Dalinamės paskutinių sesijų įspūdžiais.

       Mūsų veiklos buvo įvairios, spalvingos, kūrybiškos. Kartu su kūrėja Indre pasivaikščioję po Šeškinės mikrorajoną, nustebome, kad Šeškinė turi tiek daug spalvų, reikia tik plačiai atsimerkti, mokėti jas pamatyti. Apsilankę Šeškinės mikrorajono bibliotekoje, tarsi sugrįžome į tolimą vaikystės pasaką. Neužmirštamų įspūdžių patyrėme MO muziejuje. Mokytojai, pasitelkę savo vaizduotę, kūrybiškumą ir iniciatyvumą, dalyvavo įdomiose edukacijose, mokėsi kaip pamokose pritaikyti fotografijas.

      Labai prasmingas ir įdomus buvo bendras baigtinis projekto “Tyrinėjmo menas: mokomės bendruoqmenėje”  renginys Vilniaus A. Mickevičiaus bibliotekoje, kuriame susitiko Šalčininkų “Santarvės” ir Vilniaus “Sofijos Kovalevskajos” Mokytojų klubo dalyviai ir kuriantys praktikai Indrė ir Tomas. Per susitikimą dalindamiesi abiejų mokyklų mokytojų patirtimi kartu kūrėme integruotas pamokas ir jas demonstravome.

      Didžiausias renginys įvyko balandžio 8 dieną, kuriame susitiko 29 Lietuvos mokyklų projekto “Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje” dalyviai iš įvairių šalies kampelių ir dalinosi gerąja patirtimi.

Pasidžiaukite ir Jūs kartu su mumis ir pasigrožėkite mūsų veikla ir darbais.


 

Vilniaus Sofijos Kovalevskajos progimnazijos 5B klasės mokiniai 3 etapais įgyvendino baigiamąjį projekto „Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“ renginį „Stalo žaidimų diena“. Pirmiausia penktokė Alina ėmėsi iniciatyvos ir paruošė pateiktį apie 5B klasės dalyvavimą „Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“ projekte. Mokinė, palaikoma savo klasės draugų, aktų salėje susirinkusiems mokyklos bendruomenės nariams papasakojo apie sukurtus stalo žaidimus. Tai vyko mokykloje organizuoto „Šlovės akimirka“ („Минута славы“) renginio metu.
Antrą kartą sukurti stalo žaidimai buvo išbandyti su 4a ir 5c klasių mokiniais. Per trečiąjį etapą žaidimai buvo parodyti Mokytojų klubo narėms, kurios džiaugėsi žaidimų metu galėjusios sugrįžti į vaikystę. Mokytojos nuoširdžiai padėkojo talentingiems penktokams, kurie parodė grafiškai gražius ir nuotaikingus žaidimus.
Sukurtus stalo žaidimus atskiros išvykos metu buvo nuspręsta padovanoti A.Mickevičiaus viešosios bibliotekos vaikų skyriui, kuriam labai trūksta žaismingų užsiėmimų ir žaidimų rusų kalba. Tai ypač aktualu šiandien, kai biblioteka kasdien sulaukia vis daugiau mažųjų karo pabėgėlių iš Ukrainos.
Nuoširdžiausia padėka nuostabiems 5b klasės mokiniams, mokytojoms – Jelenai Fomenko, Svetlanai, Astai, Anai, Viktorijai, projekto kuratorei Indrei Kupstienei ir visiems, kas palaikė ir padėjo įgyvendinant šį žaidimų projektą. Kaip sakoma pasakose – visi ten buvome, nors alaus midaus ir negėrėme, bet tyrinėjimas ir kūrybiškumas per barzdą tikrai varvėjo…


 

Menas formuoja asmenybes, o kūrybingi žmonės – laisvi žmonės,
kurie gali kurti laisvą visuomenę
(Operos solistas ir politikas Vytautas Juozapaitis)

Sofijos Kovalevskajos progimnazijos Mokytojų klubas ir 2022 m. dalyvauja projekte „Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“, kurį įgyvendina asociacija „Kūrybinės jungtys “bendradarbiaudama su Vilniaus miesto savivaldybe ir Vilniaus švietimo pažangos centru. Asociacijos „Kūrybinės jungtys” strategiją remia Lietuvos kultūros taryba.
Sausis buvo naujos patirties mėnuo, kupinas netikėtų atradimų ir įspūdžių. Sausio 5 dieną Paupio rajone, ,, Tylos” knygyne, mokytojai susitiko su dramaturge ir rašytoja Dovile Zavedskaite. Kūrybinės užduotys, nuoširdus bendravimas įkvėpė kitaip pažvelgti į paprastus , kasdienius dalykus ir problemas.
Šių dienų mokytojas siekia įgyti naujų žinių, patirčių bei pasidalinti gerąja patirtimi, todėl sausio 26 dieną MK nariai pasiskirstę į tris komandas išnaudojo progimnazijos erdves integruotoms pamokoms kurti. Vėliau jas pravedė savo kolegoms. Pamokose mokytojos daug dėmesio skyrė Lietuvos istorijai, kultūrai, etnografijai, tradicijoms, anglų , rusų ir lietuvių kalbų sąsajoms. Integruotos pamokos buvo netikėtos, nuotaikingos, su gitara ir dainomis.
Vasario mėnesį pamokas vesime vaikams. Na, o kaip mums pasisekė, papasakosime vėliau.

Partneriai