Kultūrinis ugdymas
TŪM programa: lietuvių kalbos pamokos su kūrėja Jurga Vile
Gegužės 8 dieną 4c ir 5a klasėje įvyko integruota pamoka su knygų kūrėja Jurga Vile. Autorė papasakojo apie save, savo kūrybinį kelią, pristatė komiksų knygą ,,Sibiro haiku“. Rašytoja prisiminė knygoje aprašomus skaudžius tremties įvykius, aptarė knygos veikėjų prototipus bei iliustracijų autentiškumą. Ypač įsimintinos akimirkos buvo tuomet , kai rašytoja, pasitelkusi japoniškas lazdeles garnio kleketavimui išgauti, mokė dainuoti mokinius lietuvių liaudies dainą „Garnys“.
#TŪM #PokyčiųMokyklos.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
TŪM programa: lietuvių kalbos pamokos su iliustruotoja, komiksų kūrėja Greta Alice
Gegužės 6 dieną progimnazijos 4b, 5a ir 5 b klasės mokiniai dalyvavo integruotose pamokoje su knygų iliustruotoja bei komiksų kūrėja Greta Alice. Mokiniai išgirdo komiksų atsiradimo istoriją, sužinojo pagrindinius komiksų kūrimo principus, veikėjų dizaino subtilybes. Iliustruotoja rodė, piešė, spalvino, kalbino vaikus ir įtraukė į komiksų pasaulį. Susitikimo metu visi aktyviai bendravo, mokėsi. Edukacijos metu mokiniai įgavo vertingų žinių, kaip pradėti bei vystyti nuoseklią, įdomią istoriją pasitelkiant vizualią kalbą. Ir gavo namų darbų – sukurti unikalų veikėją pagal savo vardo pirmąją raidę.
#TŪM #PokyčiųMokyklos.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
TŪM programa: integruota pamoka su kūrėja Kotryna Zyle
Balandžio 18 d. 4c ir 5b klasių mokiniai, jų lietuvių kalbos mokytojos Ana Domulevičienė, Asta Minikovičiūtė, Sigita Servutienė, Mildutė Ivoškevičienė bei klasių vadovės Jelena Volfovič ir Larisa Lobanovskaja dalyvavo integruotose pamokose Vilniaus Mokytojų namuose su kūrėja Kotryna Zyle pagal TŪM „Skaitymo skatinimo“ programą. Klausydamiesi kūrėjos Kotrynos Zylės edukacinės paskaitos apie išleistas knygas, jų turinį bei kūrybinį procesą, mokiniai sužinojo, kokios mitinės būtybės labiausiai įkvepia autorę kurti pasakojimus, kaip gimsta šių istorijų siužetai bei jų iliustracijos. Mokiniai aktyviai dalyvavo pokalbyje su kūrėja , domėjosi įvairiais kūrybos proceso aspektais.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis #TŪM #PokyčiųMokyklos.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
TŪM programa: ,, Tyrinėjimo meno“ projektų baigiamasis renginys ,, Prabudimas“
2025m. balandžio 16d. progimnazijos mokytojos Inesa Balaikienė, Jelena Kartašova ir Viktorija Uždavinienė dalyvavo projekto „Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi” baigiamajame renginyje ,, Prabudimas“. Šiais mokslo metais projekte dalyvavo 20 mokyklų iš visos Lietuvos. Sėkmės istorijų pristatymas, dalyvavimas diskusijoje apie kultūrinį ugdymą, praktinis įvairių kūrybiško mokymosi veiklų išbandymas, kurias vedė šių metų programoje dalyvavę mokytojai (tarp kurių buvo ir mūsų progimnazijos mokytojų klubas) ir kuriantys praktikai paliko neišdildomus įspūdžius ir įkvėpė tolimesnei veiklai.
Daugiau informacijos apie renginį https://www.facebook.com/watch/?v=1240721864721440#tūkstantmečiomokyklos#tūmprograma#
#tūkstantmečiomokyklos#tūmprograma#
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
TŪM programa: integruota pamoka su dailininke Aušra Kiudulaite
2025m. balandžio 7d. progimnazijoje startavo ,, Skaitymo skatinimo “ programa . 4b, 4c ir 5b klasių mokiniai lietuvių kalbos pamokoje turėjo neįprastą viešnią- dailininkę, knygų iliustruotoją, pelniusią ne vieną apdovanojimą, Aušrą Kiudulaitę. Mokiniai ne tik tyrinėjo nematytas, pilnas piešinių knygas, dirbdami grupėmis gamino savo knygelę , bet ir sukūrė bei užrašė savo istorijas pagal knygų piešinius.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis #TŪM #PokyčiųMokyklos.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Vilniaus TŪM mokyklų kultūrinio ugdymo stažuotė Nyderlanduose
Kovo 18 – 21 dienomis Vilniaus Sofijos Kovalevskajos progimnazijos anglų kalbos mokytoja Julija Z. ir pagrindinio ugdymo skyriaus vedėjas Edgardas O. kartu su dar 18 TŪM projekte dalyvaujančių Vilniaus miesto mokyklų atstovų dalyvavo stažuotėje Nyderlanduose.
Stažuotės tikslas -tobulinti mokytojų ir vadovų kultūrinio ugdymo kompetencijas. Stažuotės metu aplankytas Utrichto miesto novatoriškas Amadėjaus licėjus, kuris pabrėžia kūrybiškumo, kritinio mąstymo ir tarpkultūrinio dialogo svarbą modernioje švietimo praktikoje, ir Gerrit Rietveld College, inovatyvi vidurinio ugdymo įstaiga, kurioje skatinamas kūrybiškumas ir individualus mokinių potencialo atradimas. Mokykla, siekdama integruoti modernias mokymo metodikas su praktiniu pritaikymu, suteikia galimybę mokiniams ugdyti kritinį mąstymą bei savarankiškumą, pasirengiant ateities iššūkiams. Stažuotė buvo informatyvi ir naudinga.
Daugiau informacijos apie stažuotę – https://svietimonuotykiai.lt/posts/kovo-18.-su-desimties-
vilniaus-tukstantmecio-mokyk
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Baigėsi projekto „Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi” įgyvendinimo sesija
Kovo 17 dieną Mokytojų klubas dalyvavo LABibliotekoje vykusiame baigtiniame projekto „Tyrinėjimo
menas: partnerystė giliam mokymuisi” renginyje „Universalaus dizaino tyrinėjimas mokyklose”, kurį
inicijavo ir organizavo trys kuriančios praktikės Stefanija P., Austėja T. ir Ineta D. Jame gerąja patirtimi,
savo įžvalgomis dalinosi penkis mėnesius įtraukiojo ugdymo ir universalaus dizaino principus tyrinėję
trijų Vilniaus mokyklų: Sofijos Kovalevskajos progimnazijos, ,, Ateities” mokyklos ir Naujininkų
progimnazijos Mokytojų klubo nariai. Mokytojai skaitė pranešimus, paruošė praktinių užduočių,
supažindino su įtraukiais mokymo metodais. Universalus dizainas mokymuisi – tai nauja, aktuali ir
sudėtinga tema mokyklų realybėje, todėl įgyta patirtis ir kolegų patarimai buvo tikrai labai naudingi.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Projektas „Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi“
Vasario 18 diena Sofijos Kovalevskajos progimnazijos mokytojoms buvo darbinga, kūrybinga ir pilna įspūdžių – įvyko programos „Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi“ Mokytojų klubo tyrinėjimo projekto įgyvendinimo etapo 3 ir 4 sesijos.
Pirmą dienos dalį Mokytojų klubas praleido Lietuvos audiosensorinėje bibliotekoje (LABibliotekoje). Tyrinėjome pastato erdves, pritaikytas įvairią negalią turintiems žmonėms, susipažinome su didžiausia Lietuvoje garsinių knygų platforma ELVIS, dalyvavome mokymo programoje „Įtraukioji leidyba“, kuri užtikrina leidinių prieinamumą visiems skaitytojams.
Po pietų Sofijos Kovalevskajos progimnazijoje Mokytojo klubo mokytojos diskutavo apie įtraukųįį ugdymą, universalų dizainą, dirbdamos grupėmis kūrė pamokų planų šablonus konkrečių klasių mokiniams.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Įvyko dvi projekto „Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi“ Mokytojų klubo įgyvendinimo sesijos
Programos „Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi“ planavimo etapas pasibaigė ir po Naujųjų metų Mokytojų klubui prasidėjo įgyvendinimo etapas. Jau įvyko dvi šio etapo sesijos. Sausio 16 dieną progimnazijos Mokytojų klubas, kuriame esame 9 mokytojos (Vilma, Asta, Dorota, Viktorija, dvi Jelenos, dvi Inesos ir Julija), Vytauto Kasiulio muziejuje susipažino su dailininkės Marijos Prymačenko saulėtu menu ir aptarė įtraukiojo ugdymo metodus.
Sausio 28 dieną Mokytojų klubo vyko į Lietuvos nacionalinę Martyno Mažvydo biblioteką, kur lietuvių, rusų, anglų kalbų mokytojos susipažino su Vaikų ir jaunimo literatūros skaitykla, Mažųjų erdve, kūrybinėmis dirbtuvėmis ,, Pats sau”, garso įrašų studija, TV studija ir kitomis bibliotekos erdvėmis.
Vėliau konferencijų salėje diskutavo apie įtraukiojo ugdymo metodų kūrimo rinkinį. Sausio 30 dieną progimnazijos Mokytojų klubo koordinatorė Viktorija, 5c ir 6c mokinių tyrinėjimo projektų klasių vadovės Inesa ir Jelena dalyvavo TŪM programoje dalyvaujančių mokyklų projekto ,,Tyrinėjimo menas” tarpinėje kuruojančių mokytojų refleksijoje Samuelio Bako muziejuje. Remdamiesi kūrybiško mokymosi principais ir metodika, mokytojai aptarė įgyvendinimo etape kylančius iššūkius ir
rūpimus klausimus.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekto „Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi“ Mokytojų klubo 3-5 planavimo sesijos
Lapkričio 21d. įvykusioje trečiojoje Mokytojų klubo planavimo sesijoje išryškėjo dvi pagrindinės
temos – kultūrinis ugdymas ir mokymasis už mokyklos ribų, kaip miesto erdvės galėtų pasitarnauti
įgyvendinti įtraukiojo ugdymo iššūkius. Į mokytojų norą dirbti miesto erdvėse atsiliepė kūrėja
Stefanija ir 4-5 planavimo sesijos gruodžio 2 ir 6 dienomis vyko MO muziejuje, Adomo
Mickevičiaus bibliotekoje, Vilniaus muziejaus erdvėse. Dirbant neįprastoje aplinkoje pavyko
įsivardyti tikslus, aptarti kuriamą produktą, o formatą nutarėme palikti eigai, ir įkvėpimui.
Nuspręsta visas įgyvendinimo sesijas vykdyti už mokyklos ribų.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekto „Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi“ Mokytojų klubo antroji planavimo sesija
Lapkričio 14 d. įvyko antroji Mokytojų klubo planavimo sesija. Progimnazijos Mokytojų klubas, kuriame esame 9 mokytojos (Vilma, Asta, Dorota, Viktorija, dvi Jelenos, dvi Inesos ir Julija) , veikia nuo pandemijos laikų ir mums kartu yra labai įdomu ir linksma. Šį kartą susitikome ,, gyvai“, dar kartą susipažinome, įsivardijome lūkesčius ir panirome į kūrybos procesą. Taigi, laikas nepastebimai tirpo bendraujant, kuriant, reflektuojant. O veiklos spalvingos, įtraukiančios ir įkvepiančios . Šį kartą naujo pažinimo keliais mus veda kurianti agentė Stefanija. Ačiū , Stefanija.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Dvi klasės pradeda kūrybinę kelionę projekte ,, Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi“
Spalio 24d. 5c ir 6c klasės mokiniai įsitraukė į tyrinėjimo veiklas pagal projektą ,, Tyrinėjimo menas”. Per pirmąją sesiją mokiniai susipažino su kuriančiu dizaineriu Vladimiru, režisiere Jūrate ir kartu su istorijos, lietuvių , anglų kalbos, matematikos, informatikos ir rusų kalbos mokytojomis aptarė projekto tikslus, uždavinius, iššūkius, planavo veiklas.
Lapkritį įvyko dar dvi planavimo sesijos. II sesijos metu, penktokai ir šeštokai dirbdami grupėse, sukūrė savo komandos pavadinimą, pasirinko įdomų klausimą, atliko ir pristatė kūrybinę užduotį apie Vilnių.
Projekto planavimo etapo III sesijoje mokiniai siūlė idėjas kūrybiniam procesui, aptarė tvarumo svarbą ir pasirinko tyrinėjimo objektus : penktokai -drabužių dizaino istoriniams personažams kūrimą iš antrinių žaliavų, šeštokai – filmukų kūrimą apie Vilniaus erdves, kuriose gera ir smagu mokytis.
Artimiausiu metu planuojami projekto dalyvių susitikimai su kūrybinių profesijų žmonėmis ir įdomūs užsiėmimai už mokyklos ribų.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Projektas „Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi“
Spalio 16 d. startavo ,, Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi “ programa. Progimnazijos Mokytojų klubo koordinatorė Viktorija, MTP klasių vadovės Inesa ir Jelena dalyvavo įvadiniame TŪM mokyklų atstovų ir kūrėjų renginyje, kurio pagrindinis tikslas – padėti gerą pagrindą kūrybai ir bendradarbiavimui įgyvendinant projektą, susipažinti su kūrėjais. Į mūsų progimnaziją atvyks ir viso projekto metu koordinuos mokinių veiklas kino režisierė Jūratė ir kuriantis praktikas Vladimir . Mokytojų klubą globos kūrėja Stefanija .
Programą „Tyrinėjimo menas: partnerystė giliam mokymuisi“ įgyvendina asociacija „Kūrybinės jungtys“ kartu su „Tūkstantmečio mokyklų“ programa.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
Svečiuose pas Kauno Simono Daukanto progimnazijos mokytojus
Baigiantis mokslo metams, birželio 27d., keturių mokytojų komanda( direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vilma, psichologė Natalija, socialinė pedagogė Liucija ir anglų kalbos mokytoja Julija) su kolegomis iš kitų Vilniaus mokyklų, dalyvaujančių TŪM programoje, lankėsi Kauno Simono Daukanto progimnazijoje. Kolegos pristatė savitą Visos dienos mokyklos modelį, probleminio ugdymo, mokytojų savimotyvacijos, mokinių ir mokytojų asmeninės pažangos, įsivertinimo, taikant „Trigubo deimanto“ metodą, patirtį. Taigi, pasisėmę išminties riedame į vasarą, stengsimės išsaugoti kauniečių entuziazmą ir įkvepiančias idėjas iki auksinio rudens.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |