Lyderystės ugdymas

TŪM programa: vadovų stažuotė Estijoje

Įgyvendinant projektą „Tūkstantmečio mokyklos I“ Vilniaus Sofijos Kovalevskajos progimnazijos direktorė Galina Kirilova ir direktorės pavaduotoja Vilma Mikalajūnienė kartu su kitais TŪM mokyklų vadovais kovo 30 -balandžio 3d. aplankė tris Estijos skirtingų ugdymo pakopų mokyklas, susitiko su jų vadovais. Stažuotės tikslas – tobulinti lyderystės ir vadybos kompetencijas, įgyti
praktinės ir teorinės patirties Europos šalių švietimo įstaigose.
Dar pakeliui į Estiją stažuotės vadovė Olivija Saranienė pristatė stažuotės dalyviams Estijos švietimo aktualijas (politinį ir kultūrinį, vadybinį/lyderystės ir pedagoginį kontekstą), paskyrė savarankiško darbo su duomenimis užduotis, orientuotas į Estijos mokinių pažangai ir pasiekimams įtaką darančių veiksnių identifikavimą, sprendimų, grįstų duomenimis, priėmimo kompetencijų plėtotę. Jau Taline Estijos švietimo sistemą pristatė Sirje Aher, HARED NPO švietimo ekspertė, ne vieną Estijos mokyklą konsultavusi strateginio planavimo, vadybos, darnaus vystymosi srityse. Jos paskaita „Estijos švietimo tendencijos“ padėjo suprasti, kad estai labai tiki savo švietimo sistema, o lankantis Talino ir Tartu ugdymo įstaigose įsitikinti, kad ji be galo lanksti ir suteikianti mokyklų vadovams , bendruomenėms daug savarankiškumo diegiant naujoves, sprendžiant iškilusias
problemas, ugdant būsimą Estijos pilietį. Kaip ir mes, estai didelį dėmesį skiria patyriminiam ugdymui, mokymuisi ne klasėje, bet ilgesnė pamokos trukmė (mokyklos pačios pasirenka pamokų pradžios laiką bei pamokos trukmę) sudaro sąlygas mokiniams giliau išmokti temą.
Sužavėjo Estijos mokyklų vidinė organizacija, tvarkaraščių darna, demokratija, susitarimai tarp tėvų, mokinių ir mokytojų, mokyklų autonomija, pasitikėjimas mokykla ir mokytojais, mokinio atsakomybės ugdymas.

Daugiau informacijos apie stažuotę Estijoje skaitykite   
https://www.eduvilnius.lt/naujienos/vilniaus-tum-mokyklu-vadovu-patirtys-estijoje/
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

TŪM programa: mokytojų stažuotė Utenoje

2025m. kovo 20d. Vilniaus Sofijos Kovalevskajos progimnazijos administracijos ir 10 mokytojų komanda, tęsdama projekto  TŪM I programos ,, Kolegialus grįžtamasis ryšys kaip komandinio pedagogų darbo metodas ugdymo kokybei gerinti“ mokymus, lankėsi Utenos Krašuonos progimnazijoje, kurios pedagogai ir administracija pasidalino savo ilgalaike patirtimi.
Išvažiuojamųjų mokymų metu progimnazijos mokytojai kartu su lektore Olivija Saraniene stebėjo tris Krašuonos progimnazijos kolegų vedamas pamokas: lietuvių kalbą 4 klasėje, informatiką 6 klasėje ir antrosios užsienio kalbos (rusų) pamoką 7 klasėje, teikė kolegialų grįžtamąjį ryšį. Krašuonos progimnazijos vadovai ne tik parodė savo mokymosi ir poilsio erdves, bet ir pristatė unikalią ilgalaikę kolegialaus grįžtamojo ryšio diegimo praktiką. Pasak direktoriaus pavaduotojos ugdymui Viktorijos Valūnienės, tai pati geriausia mokytojų mokymosi forma mokykloje, kuri ne tik kuria visapusiško mokymosi atmosferą mokykloje, bet ir veikia santykius tarp žmonių, keičia organizacijos kultūrą.
Esame labai dėkingi Utenos Krašuonos progimnazijos vadovų komandai bei pedagogams, lektorei Olivijai Saranienei už puikią profesinio mokymosi galimybę.

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

 

Lyderystės mokymų progimnazijos mokinių savivaldos nariams pradžia

Kaip pažinti save ir savo komandą?

Kaip atrasti džiaugsmą

Partneriai