RESPUBLIKINĖ NUOTOLINĖ MOKINIŲ PROJEKTINIŲ / TIRIAMŲJŲ / KŪRYBINIŲ DARBŲ KONFERENCIJA ,,KŪRYBIŠKO MOKYMOSI BŪDAI KAIP ATRADIMŲ KELIAS“, SKIRTA VILNIAUS SOFIJOS KOVALEVSKAJOS GIMNAZIJOS 5-MEČIUI

 Turbūt nesupyks Kristupas Sabolius, vaizduotės filosofas, VU Filosofijos instituto profesorius, MIT (JAV) afilijuotas mokslininkas, scenaristas, rašytojas, ,,Kūrybingumo mokyklos“ steigėjas ir Tomas Ramanauskas, komunikacijos specialistas, agentūrų ,,New!“, ,,Godspeed“, ,,SuperYou“ įkūrėjas, režisierius, rašytojas, ,,Kūrybingumo mokyklos“ steigėjas, šiandien skaitę pranešimą tema „Kūrybingumas ir edukacija“, kad pasiremsiu jų pavasarį mums, mokytojams, kūrybos ambasadoriams, pasakytais „šventais“ žodžiais: „Kūrybingumas – ne visažinystė. Tai nuolatiniai mainai. Gerųjų atvejų auginimas ir dalybos“. Tad šiandien į mūsų gimnazijos konferenciją, anot Andželikos Aleksandravičiūtės, renginio moderatorės, Sofijos Kovalevskajos gimnazijos kūrybiškumo mentorės, į mokymosi ir pažinimo džiaugsmo šventę, nors ir virtualiai, sugužėjo daug svečių – 8-12 klasių mokinių, norinčių pasidalinti geriausia savo mokyklų projektine, tiriamąja, kūrybine patirtimi, klausytojų, prisijungusių pasisemti išminties. Akcentuodami XXI amžiaus esmines kompetencijas turime sutikti su Milda Laužikaite, asociacijos ,,Kūrybinės jungtys“ vadove, skaičiusia pranešimą tema „Kūrybingumas kaip esminis XXI a. gebėjimas“, kad būtent kūrybingumas yra svarbiausia kompetencija, padedanti rasti išeitį iš kiekvienos situacijos, problemos. Intensyvus darbas vyko net trijose sekcijose, kuriose gerąja patirtimi dalijosi ne tik Vilniaus Sofijos Kovalevskajos mokiniai – kūrybingumo lyderiai, bet ir svečiai iš Vilniaus „Laisvės“ gimnazijos, Vilniaus šv. Kristoforo gimnazijos, Vilniaus Žvėryno gimnazijos, Vilniaus Žirmūnų gimnazijos, Vilniaus Pranciškaus Skorinos gimnazijos, Vilniaus Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos, Vilniaus „Ateities“ mokyklos, Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos, Kauno r. Neveronių gimnazijos, Vilniaus Sofijos Kovalevskajos progimnazijos, Vilniaus Maironio progimnazijos, Druskininkų „Atgimimo“ mokyklos. Besiklausant tiek daug skirtingų pranešimų, apimančių kalbas (lietuvių, rusų, anglų), tiksliuosius dalykus (fiziką, chemiją, matematiką), socialinius mokslus ir menus bei šiandien labai aktualius dalykus – ekologiją, sveiką gyvenseną, stebėjomės mokinių išradingumu, visapusiškumu, labai plačiu interesų lauku, lakia vaizduote, inovatyvumu, smalsumu, žingeidumu.

Tenka pripažinti, kad ne tik praėjusių metų kūrybinės klasės mokiniai, skaitę pranešimą „Ar tu tiki, kad mokytis gali būti net labai įdomu?“, bet ir dalyvių pranešimai įrodė, kad mokytis šiandieniniam mokiniui yra įdomu mokantis KITAIP — priimant iššūkius, bendraujant, bendradarbiaujant tiek su savo aplinkos žmonėmis, tiek su menininkais, mokslininkaisTiriamasis, projektinis, kūrybinis ir integruotas mokymasis tiesia kelius į sėkmingą mokymąsi, kupiną atradimų džiaugsmo.

Asta Marinaitė, Vilniaus Sofijos Kovalevskajos gimnazijos direktorė, apibendrindama konferenciją palinkėjo visiems, kad kūrybiškumas būtų ne vien tik mada, o gyvenimo būdas, skatinantis kalbėtis ir dalytis patirta sėkme.

Konferencijos uždarymą „vainikavo“ Lukas Kulikauskas, edukatorius, viešojo kalbėjimo dirbtuvių kūrėjas, repo sesijų mokyklose, dienos centruose, stovyklose vedėjas, čia ir dabar repą susiejęs su kiekvieno dalyvio asociacija, kas jam yra XXI a. kūrybinga mokykla.

Taigi šios dienos konferencijos rezultatas —  užsimezgusi graži draugystė tarp mokyklų dalijantis gerąja patirtimi, kurios esminis įrankis – kūrybingumas.

 

Pasidžiaukime pranešimų temomis:

„Mokykla, motyvacija ir aš“

„Visa, kas nauja – tai seniai pamiršta sena“

„Mokomės kitaip“

„Istorijos – technologijų kūrybinis darbas „Baltijos kelias“

„VŽG mokiniai apie Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimą“

 „Literatūros kūrinio interpretacija kine: Franco Kafkos „Metamorfozės“ ekranizacija“

„Integruota rusų-lietuvių kalbų pamoka, skirta Adomui Mickevičiui, netradicinėje erdvėje –Vilniaus senamiestyje“

„Literatūrinis atvirukas „Puškinas. Wilna. Markučiai“

„Nikolajaus Gogolio veikėjai kūrybiško žmogaus akimis“

„Apokalipsė rusų autorių kūriniuose“

„Haiku – sustabdytas akimirkos žavesys“

„Kultūrų ratas. Mažosios Lietuvos vestuvės papročiai“

„Kai MO – ne tik muziejus“

„Sportas kaip menas“

„Simetrija gamtoje“

Matematikos ir dailės sintezė projekte „Vilniaus Šeškinės rajono projektavimas“

„Muzika fiziko akimis“

Fizikos projektinių darbų ciklas „Savadarbiai prietaisai ir priemonės fizikiniams reiškiniams demonstruoti“

„Lazerinė signalizacija“

,,Universalus šildymo – vėsinimo įrenginys“

„Balys Didysis ir 28 arklio galios“

„Lapų kitimai rudenį“

„Naujų chemijos prietaisų taikymas pamokose“

„Nitritų ir nitratų kiekio tyrimas ekologiškose ir neekologiškose daržovėse“

„Maisto produktų kokybės įvertinimas“

„Maisto išvaizdos ir galiojimo pokyčiai priklauso nuo jame esančių Konservantų“

„Skirtingų rūšių vandens poveikis sėklų dygimui“

„Natūralūs augalų augimo ir vystymosi biostimuliatoriai“

„Rožės žiedo dažymas natūralios kilmės dažais“

„Invazinio augalo uosialapio klevo ekstraktų sukeliamo poveikio nitellopsis obtusa ląstelėse tyrimas“

„Gyvenimas be šiukšlių“

„Waste problems and our slightest efforts to reduce them“ („Atliekų problemos ir mūsų pastangos jas sumažinti“)

„Ekstremito“ žygio žemėlapio sudarymas“

 

 

  • IMG_4589
  • IMG_4614-1
  • IMG_4654-1
  • IMG_4662-1
  • IMG_4673-1
  • IMG_4677-1
  • IMG_4683-1
  • IMG_4700-1

Partneriai