TYRINĖJIMO MENAS: PARTNERYSTĖS KURIANČIOMS MOKYKLOMS MOKINŲ SESIJA SENAMIESTYJE
Tyla šiandien mus supančioje aplinkoje beveik neįsivaizduojama: mes nuolat esame įvairių garsų sūkuryje, neretai sąmoningai neišskirdami, kokių garsų visuma skamba mumyse. Dažnai netgi nesusimąstome, kad ir patys esame tų garsų, o kartais ir triukšmo šaltinis, esame tiek pripratę prie foninio triukšmo, kad vargu, ar esame linkę jį kasdien reflektuoti.
Sesijos su mokiniais metu stengtasi panirti į miestą ir jį ištirti. Kartu su miesto tyrimu vyko ir mūsų pačių vidaus, nusiteikimo atradimams tyrinėjimas. Sesijos metu menininkas Vitalijus Červiakovas mokiniams pasiūlė, atrodytų, paprastą, bet visgi iššūkių kupiną veiklą – I a, b klasės mokiniams teko miestą tyrinėti visiškoje tyloje. Visą valandą senamiesčio gatves, kiemus ir išvaikščiojome tylėdami, stengdamiesi išgirsti ir įsiminti kuo daugiau miesto garsų. Šią veiklą atlikome pasidaliję į dvi grupes, ėjome dviem skirtingais (vietomis sutampančiais) maršrutais.
Sesijos aptarimas ir įvairios užduotys, susijusios su mokomaisiais dalykais, vyko ką tik renovuotoje A. Mickevičiaus bibliotekoje. Mokinių pastebėjimu, sesija jiems buvo naudinga keliais aspektais – sužinota daugiau ir apie miestą, jo pastatus, skulptūras, kita vertus – sesija buvo ir savęs atradimas, mokiniams ypač patiko būti tyloje, susikoncentruoti į save.
Projekto kūrybinis praktikas – Vitalijus Červiakovas
Kuruojanti mokytoja – Andželika Aleksandravičiūtė
Dalyvaujantys mokytojai – Jelena Misiūnienė, Natalija Žavoronok, Andželika Aleksandravičiūtė
Programa „Tyrinėjimo menas“ – „Kūrybinių partnerysčių“ programos patirtimi ir modeliu pagrįsta mokyklų ir įvairių sričių kūrėjų bendradarbiavimo programa, skirta ugdyti moksleivių XXI amžiaus gebėjimus: kritinį mąstymą ir problemų sprendimą, kūrybingumą, bendravimą ir bendradarbiavimą, lyderystę ir iniciatyvumą. Tam pasitelkiamas kūrybiškas, tyrinėjimu, patirtimi ir jos refleksija, savarankiškumu pagrįstas mokymosi procesas, kuris suteikia erdvę klausti, ieškoti, abejoti, kurti, išbandyti, bendradarbiauti su kitais.